zaterdag 28 april 2012

De laatste loodjes wegen het zwaarst!

Gedaan met de vakantie, gedaan met het zorgeloos genieten, gedaan met de prachtige natuur en cultuur van Suriname aanschouwen. 

Back to reality ofwel back to school! De laatste 2 stageweken hebben zich aangekondigd dus deze blog staat helaas niet meer vol van spannende, prachtige, onbeschrijfelijke belevenissen. Het is wellicht de allereerste keer dat ik niet zo veel te vertellen heb. Voor alles bestaat er een eerste keer. 

Nadat we terug waren van Raleighvallen hebben we een zeer rustig weekend genomen om ons mentaal en officieel voor te bereiden op het derde kwartaal. Afgelopen week stond ik dus weer voor de klas. Ik heb aan het begin van de week eindbeoordelingsdocumenten overhandigd aan mijn mentor biologie en deze heb ik aan het einde al terug ontvangen. 1 goed punt is al binnen! Volgens haar commentaren ben ik klaargestoomd om voor de klas te staan, is mijn lesopbouw logisch en in orde, mijn inhoudelijke kennis op peil, ben ik steevast op tijd, voorzie ik alternatieve evaluatievormen (yes!), .... Laten we hopen dat de docent biologie van het IOL volgende week dezelfde positieve commentaren heeft! De voorbereidingen voor die les heb ik intussen afgerond. De les zal gaan over de bloedsomloop bij insecten en vissen. Hiervoor heb ik 2 posters ontworpen met een grote tekening van de bloedsomloop bij desbetreffende dieren. Ik heb mijn beste tekentalenten opgeroepen (wat dus een zware taak was aangezien ik helemaal niet goed kan tekenen) en mijn huisgenootjes het laten beoordelen. In België had ik de interactieve beelden van op bioplek.org kunnen hanteren, in Suriname teken je het zelf op flappen die je omhoog hangt naast het bord! Back to basics, maar ik vond het wel fijn om te doen. Didactisch materiaal is belangrijk, het is niet alleen mooi maar het maakt het voor de leerkracht ook makkelijker om les te geven! 

Deze week heb ik ook een aangename verrassing ontvangen uit België! Aangezien er mij nog minder dan 2 weken resten op Surinaamse bodem kreeg ik bloemen toegestuurd van mijn allerliefste liefje. Deze keer waren het mooie rode rozen en ze staan nog steeds te pronken op de keukentafel! Dank je wel :) 
 

De sportievelingen onder ons wil ik ook op de hoogte houden van mijn vorderingen/bezigheden/prestaties. Ik ben er in geslaagd om elke week minstens 3x (af en toe 4x) per week te sporten! De afstanden schommelden tussen 8 en 10km en de snelheid zat niet zo veel lager dan die in België. De conditie is dus nog steeds op peil en wie weet kom ik er sterker uit door de zware omstandigheden. Enkel mijn snelheid en kracht zijn 2 punten waar ik stevig aan zal moeten werken eens ik terug ben! Ik kijk er alvast ontzettend hard naar uit om terug bij AC Lebbeke te kunnen trainen en deel te nemen aan stratenlopen deze zomer. Nog 3 clubtrainingen en jullie mogen mij verwachten op de piste ;) 

Wat staat er de komende dagen nog op het programma? Morgen gaan we alvast zwemmen met Maria en Albert! De laatste uitstap met hen, damn :( Onze voorlaatste avond gaan we nog samen eten in het pannenkoeken- en poffertjescafé maar dan moeten we helaas al afscheid nemen. Maar! Deze zomer zijn we slechts één telefoontje of mailtje van elkaar verwijderd en gaan we absoluut afspreken als Celine en Maria naar België afzakken. 
Dinsdag is het ook hier een vrije dag, maar het is nog onduidelijk wat we die dag zullen doen. Wellicht de stad intrekken op zoek naar leuke culturele activiteiten. 
Ons laatste weekend sluiten we hopelijk af met een weekend Republiek met onze bovenburen, maar de definitieve beslissing valt pas maandag. Ik hoop dat we op zijn minst 1 dag met de hele familie op stap kunnen, maar het zou natuurlijk fijn zijn moest er een overnachting bij komen. 

De laatste 11 dagen zullen in no time om zijn! Het gaat elke dag sneller en sneller ... 
Een laatste blog volgt met een overzicht van het afscheid en een terugblik op een levenservaring die ik voor altijd zal koesteren! 

I love Su! (en volgens mijn nieuwe t-shirt ; Su loves me!) 

Natalie 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten