zaterdag 24 maart 2012

We zitten in de helft

Jawel liefste blogger, je leest het goed. Ik zit ondertussen in de helft van mijn fantastische verblijf in Suriname! Ik zie mezelf anderhalve maand geleden nog op het vliegtuig stappen na heel wat traantjes en gesnik en mij de eerste dagen ietwat onwennig voelen in deze nieuwe omgeving. Ondertussen is ons huisje, het koken, kuisen, wassen en plassen, trainen, inkopen doen, lesvoorbereidingen maken, les geven, ... een wekelijkse routine geworden. 

Wat is er deze week allemaal gebeurd in dit wondermooie land? Afgelopen weekend zijn we met Maria, Albert en Celine naar white beach gaan zwemmen. De naam zegt het zelf, het is een wit strand dat helemaal kunstmatig is aangelegd. Een strook van zo'n 100m strand met enkele hutjes en een net in het water zorgen voor de illusie van een tropisch vakantie-eiland. Het was er wel aangenaam vertoeven, maar het is niet dat ik er doodgraag wil terugkeren en overdonderd was door de omgeving. Colakreek heeft een aangenamere indruk op mij achtergelaten dus dat is eerder een plaats waar ik zeker wil naar terugkeren. Gelukkig was het gezelschap op die luie zondagnamiddag een dik pluspunt! Zwemmen, hangmatteren, iets eten, zwemmen, nog wat meer hangmatteren... Een typische luie zondag, maar dat kennen we even goed in België. Ik ben er op één of andere manier ook in geslaagd om uit mijn hangmat te vallen waardoor ik 2 dagen nadien nog spierpijn had in mijn schouders en bovenrug van de val. Lomp zijn doet geen zeer, maar in mijn geval toch een klein beetje. 



  Het weekend was dus vooral ontspannen. De echte trips volgen binnen anderhalve week, maar eerst kan ik uitkijken naar de komst van mama en papa. Normaal zijn ze op dit eigenste moment onderweg naar Schiphol. Gisteren ging ik er nog van uit dat ze om 15u15 het luchtruim zouden bestijgen, maar helaas pindakaas, SLM moest weer roet in het eten gooien. Nadat de vlucht verschoven was van vrijdag naar zaterdag, kregen ze gisteren het nieuws dat ze vertraagd is met 6 uur. Ze stijgen dus pas op om 21u en landen pas in Paramaribo om 2u30 zondagochtend. Gelukkig zijn mijn ouders ochtendmensen en zal ik hen om 11u verrassen met mijn gezelschap in Guesthouse Amice. Samen met een hele lading cadeautjes en zaken waar ik om gevraagd had, zullen we dan naar mijn appartement komen. Van hier uit nemen we dan een taxi naar Leonsberg om dolfijnen te gaan spotten om 16u! Dinsdag gaan we vervolgens naar Warappakreek. Maandag kan ik mijn vragenlijsten in verband met mijn eindproef afnemen om ze zondag alweer mee naar huis te sturen. De verwerking ervan stel ik dus uit tot in België. Woensdag krijg ik ook bezoek van onze vakmentor biologie van het IOL. Zij zal een les over de gewervelden bijwonen en mij quoteren op mijn vaardigheden als leerkracht. Fingers crossed! 

Gisteren heb ik weer een sportieve prestatie geleverd en tegelijkertijd het goede doel gediend. Samen met een aantal leerlingen van de Froweinschool en 3 leerkrachten hebben we deelgenomen aan de antidiscriminatieloop. We hebben 10km gewandeld doorheen de straten van Paramaribo waarbij op enkele hoeken muziek gespeeld werd en de leerlingen liedjes zongen om de sfeer hoog te houden. Gezellig! 





Laten we nu dan nog wat verder werken voor de anderhalve week stage voor de paasvakantie die me nog rest. Vandaag even doorbijten en dan kan ik volgende week voldoende tijd besteden samen met mijn ouders. Vanavond gaan we zelfgemaakte tomatensoep eten met onze bovenburen en houden we een spelletjesavond ter ontspanning. Grappige foto's volgen uiteraard, maar verwacht je alleszins aan een Justin Bieberhysterie van Shahira. Er bestaat geen grotere fan van Justin Bieber dan zijzelf. Daar ben ik ondertussen rotsvast van overtuigd! Zo zie je maar, er staat geen leeftijd op idolatrie ;) 

xxxx
Natalie   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten