woensdag 15 februari 2012

Wachten, wachten, wachten!

Hoi lieve volgers, 

aangezien ik deze week toch nog voldoende tijd heb, kan ik maar beter een update houden van mijn verblijf in dit warme land. Ik kan helaas nog niets vertellen over mijn stageschool, omdat ik dankzij allerhande problemen die zijn opgedoken pas morgen kennis kan gaan maken met mijn mentor! Oorspronkelijk was het dus de bedoeling dat ik op de Schutzschool samen met Daphné stage zou lopen, maar dat is ondertussen helemaal veranderd. Maandag zijn we namelijk naar het IOL (de HUB van Suriname) geweest want zij begeleiden en ondersteunen ons tijdens de stage. We maakten daar eindelijk kennis met mevrouw Rozenblad na maanden e-mailen! We keken er dus naar uit om haar te ontmoeten, maar de dag startte al zeer goed toen ze 3 kwartier te laat toekwam op de afspraak :) Nadien bleven de problemen zich opstapelen, want ze had begeleiding voorzien in onze andere 2 onderwijsvakken (aardrijkskunde voor mij en wiskunde voor Daphné) maar dat hadden wij helemaal niet gevraagd. We hadden in onze e-mails begeleiding gevraagd in biologie, want we konden zogezegd niet lesgeven in beide vakken (in Nederland en Suriname studeer je maar voor 1 onderwijsvak!). We konden daar natuurlijk niet met lachen, maar dan doken er dus problemen op met de stageschool. Daphné kon gelukkig beginnen op de Schutzschool, maar voor mij was er helaas geen plaats meer! Hop, Linda belde dan maar naar een andere MULOschool (= Meer Uitgebreid Lager Onderwijs ; 4 jaar durende 'secundair onderwijs') maar die konden nog geen bevestiging geven. Wachten dus! 
Uiteindelijk zijn we een hele voormiddag op het IOL aanwezig geweest waarbij we misschien in totaal een uur écht informatie gekregen hebben. De overige tijd was wachten, wachten, wachten ;) 

 Gelukkig was er 's avonds Maria om ons op te vrolijken! Maria is een Vlaamse die hier al jaren woont en werkt en samen met haar en haar man Albert zijn we naar de Hermitage Mall geweest. Dat was een hele openbaring! Je vindt er letterlijk alles dat je ook in België nodig hebt! De hemel klaarde helemaal op toen ik een snoepwinkeltje zag met al mijn favoriete snoepjes :) Ze hebben hier ook een cinema met films die op hetzelfde moment uitkomen als in Amerika én met popcorn. Daar zullen we denk ik nog vaak passeren!


Op dinsdag kreeg ik 's ochtends gelukkig bevestiging dat ik aanvaard was op de Froweinschool, maar ik mag pas donderdag op prospectie gaan dus ben ik met Daphné meegegaan naar haar stageschool! Was me dat daar ook een teleurstelling! Ik dacht al wat meer informatie te kunnen krijgen over het vak biologie, de cultuur binnen de les enzovoort maar dat zat er echt niet in. Die dame deed ontzettend raar tegen Daphné toen ze zei dat we 13u stage zouden moeten geven om aan onze uren te komen (we volgen ook nog 3u didactiek aan het IOL) en ze gaf nauwelijks informatie over het vak, de kinderen en haar stagerooster. Wat een domper! 
 Ons bezoekje aan de stad in de namiddag maakte gelukkig wel veel goed :) We zijn folders gaan halen aan Fort Zeelandia om onze uitstapjes in de paasvakantie te plannen en zijn te voet naar huis gestapt. Ik overweeg toch meer en meer om een fiets te huren, want vandaag zit ik hier binnen maar te zitten en te werken voor mijn eindwerk en andere opdrachten van de HUB. Had ik een fiets trok ik er iets sneller op uit om een paar dingen te bezoeken of te verkennen dus ik ga nog even wachten tot onze 2 huisgenootjes hier zijn. Vanavond heb ik alleszins weer afgesproken met Maria om een parkje te gaan verkennen om mijn loopcarrière voort te zetten ;) Daar lopen geregeld mensen (al dan niet in club) dus geschikte plaats om connecties te leggen en mijn dosis ontspanning te hebben! 
Maar niet getreurd, het land bevalt mij enorm! De stage verloopt helaas nog niet zoals het hoort en ik verwacht had, maar het land, de cultuur, het klimaat en de mensen kunnen mij zeer zeker bekoren ;) 




 
 Tot snel! 
Natalie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten