zaterdag 11 februari 2012

Live from Suriname

Hoi hoi lieve Belgen, 

het is dan eindelijk zo ver! Het allereerste bericht van uit Suriname. We zijn hier gisteren omstreeks 21u plaatselijke tijd geland (te laat volgens de plaatselijke bewoners). Het begon allemaal goed en wel bij het opstijgen. De piloot trok de gashendel open en het leek dat we zouden vertrekken, maar plots sloeg hij alle remmen toe en kwamen we weer tot stilstand. Dit had ik nog nooit meegemaakt en wat bleek, 1 van de remmen bleek defect waardoor die eerst gerepareerd moest worden (logisch) vooraleer we het luchtruim konden bestijgen. Geen paniek, we zijn hier veilig geland, anders was je dit blogbericht wellicht niet aan het lezen. 
Het afscheid in Amsterdam viel mij net iets zwaarder dan verwacht. Aiko, mama en papa zijn mij komen uitzwaaien, maar de moment dat ze Daphné en mij daar achterlieten, brak mijn hartje en ben ik in duizend en één tranen uitgebarsten. Ondertussen heb ik wel de foto's van de belangrijkste personen in mijn leven boven mijn bed gehangen. Via deze weg zijn ze dus dicht bij mij :) En een internetverbinding van mij verwijderd! 


Het appartement is ook naar behoren! Omstreeks 23u zijn we toegekomen aan de J.A. Pengelstraat 120 bij Loris en haar familie. Wat een vriendelijke dame! Je kan het je niet voorstellen, maar ze heeft zo veel voor ons al klaargezet en gedaan. Er stond water, brood, muggenbestrijders, wc-papier, afwasmiddel, ... Straks gaan we met haar naar de winkel, de bank om te controleren of onze maestro hier wilt functioneren en een plaatselijke SIM-kaart kopen om te bellen en te sms'en. Wat we ook mogen van haar is bellen naar een vast telefoonnummer in België! Ze heeft een tarief waarbij ze aan een bepaalde prijs ongelimiteerd kan bellen naar Amerika en Europa en daar mogen wij af en toe gebruik van maken (hoe lief is dat wel niet!). Anders is er gelukkig nog skype (als er toch iemand online is, wat momenteel dus niet het geval is). Het is voorlopig ook nog de vraag of ik hier sportief mijn ding kwijt zal kunnen. Ik hoop straks of de komende dagen te weten komen waar ik kan gaan lopen (wellicht in een fitness want dit tropische klimaat is niet bepaald gezond voor atletiek) zodat er de komende 3 maanden nog een beetje aan mijn conditie kan worden gewerkt!  

Ziezo, de spits is er af! Velen zullen nog volgen, geniet alvast van de fotootjes ;) 

Natalie





 

1 opmerking: